Hi Cloncurry

25 januari 2019 - Cloncurry, Australië

Eenmaal op de luchthaven wilde ik mijn boarding pass en bagage tag afprinten bij kiosk, maar er ging vanalles mis. Eerst gaf het aan dat ik te vroeg (>2u) was, en dat ik me nog niet kon inchecken. Dus wanneer ik later terug ging, gaf de machine telkens aan dat mijn reservatie niet te vinden was. Toen ik nog maar 1u had tot het vertrek van mijn vlucht, besloot ik maar eens hulp te vragen. Ik zat daar namelijk al 1u30 te wachten.... Op dat momenten wisten ze me te vertellen dat er een fout in het systeem was, en dat ik maar gewoon moest aanschuiven aan in de rij voor de bagage drop off (aangezien ik me online al had ingechekt). Deze rij was lang en bewoog amper. Gestresseerd nam ik dan maar plaats in de rij, niet wetende of tijd genoeg zou hebben om door de security check te geraken en naar de gate te wandelen. De rij ging sneller dan verwacht en na 16min (ja, ik hield dat nauwkeurig in de gaten), was het aan mij. Ik had zelfs tijd genoeg een sandwich te kopen voor ik op het vliegtuig stapte.  Toch... ik heb liever dat het gaat zoals het hoort: snel. En maak gewoon duidelijk dat er een systeemfout is.

De vlucht zelf toonde hoe klein het stadje is waar ik heen ga. 1 vliegtuig, 2 stops: Cloncurry en Mount Isa. Het was een klein vliegtuigje, ongeveer 25 rijen met elk 5 stoelen: 2 en 3, en slechts voor 40-50% gevuld. Het was zelfs zo dat er plaatsen aan de nooduitgang vrij waren. Er moeten minstens 2 personen aan een nooduitgang zitten, daarom werden sommige passagiers gevraagd om van plaats te wisselen. Ik was een van deze passagiers, ik verliet mijn window seat voor een window seat met extra beenruimte. Top. Trouwens, er waren slechts 6 nooduitgangen (geen 8!), 2 vooraan en 4 boven de vleugels. Ik zou toch liever niet in het staartgedeelte zitten.... Just in case.

Outback view

De luchthaven zelf was klein. Heel klein. En ik kan dat zeggen want ik ben in Nyköping geweest, en die had volgens mij 2 bagagetransportbanden! Het vliegtuig landde en maakte een U-bocht vlak voor een klein gebouw. De tarmac die ze ze hebben, dient zowel als start- en landingsbaan. Toen ik de aankomsthal zag, moest ik toch even lachen. Er was 1 bagagebandje. waarvan ik later te horen kreeg dat dit "modern" was, aangezien ze nog maar 1,5 jaar hebben. Nu lijk ik het te marginaliseren, maar eigenlijk is het niet meer dan normaal. Deze luchthaven is hier speciaal voor de mijn.

CNJ AirportCNJ Airport

Vicki en de 3 meisjes haalde me op van de luchthaven. Ik kreeg een kleine rondleiding (lees: omweg naar huis) door het stadje. Eenmaal thuis, wat max 15min duurde, kreeg ik een rondleiding door het huis en kreeg ik de ruimte om mezelf in 'mijn kamer' te installeren.
Het gezin woont in een huis dat ze krijgen via de mijn (door een managment positie). De kamer die voorheen voor de au pair was, werd na hun reis van 6 maand aan de oudtse dochter gegeven. Dit maakt dat de vroegere opslagruimte/ bureau leeggemaakt moest worden voor mij. Gelukkig voor hen past alles wat ik heb in 55-60l. Ik heb genoeg aan 2 schappen en 8 hangers. En man, wat ben ik blij met iets simpel als een kast!!!! Ooh ja, en laten we de airco niet vergeten! En luxe die ik niet had in Flinders, waardoor ik helemaal niet verwachtte dat ze dat hier zouden hebben. Thank God!

Mijn bed, zetel en leengitaarMijn bureauMijn kast

Verder heb ik niet veel gedaan. Voornamlijk gespeeld met de kiddo's en lego. Later op de dag heb ik besloten om het zwembad te bezoeken. Dit blijkt een openlucht zwembad te zijn (Damn it, verkeerde duikbril gekocht).

Morgen is het Australia Day. Dan gaan we naar de prijsuitreiking voor de burgers en het cricket tournooi. Ik ben eens benieuwd... Het is hier zooo warm!

Liefs

AB.road