Brisbane Dag 2

24 januari 2019 - Brisbane, Australië

Vandaag stond ik op met een plan. Paar kleine boodschappen (voor in naar de middle op nowhere ga), south bank, de musea, de rivier volgen en terugkeren via de botanische tuinen. En dat is wat ik deed.

Brisbane dag 2

Net als gisteren, was het warm en vochtig. Ik was dan ook heel blij om in de musea met airco te zijn. Wanneer je stroomopwaarts vind je verschillende musea naast elkaar:  Gallery of Modern Art (GOMA), State Library of Queensland, Queensland Museum and Science Center, Queensland Preforming Arts Center. Ik ben overal binnen geweest, sommige langer dan andere, en GOMA was veruit mijn favoriet. Grote kunstwerken en installaties, zeer indrukwekkend!

GOMA 12: Art by Mother NatureGOMA 7GOMA 10: The sound of poetryGOMA 9: Hallway artScience center: Australian dinosaur

Na de reeks musea ging ik op zoek naar het 'pillar project'. Ik slaagde er niet in om het zelf te vinden, maar de locals waren ook geen grote hulp. Uiteindelijk na wat ronddwalen vond ik enkele stukken. Ze zijn mooi, maar ik had meer verwacht... Dat kot wellicht door mijn 3 maanden
Melbourne, street art capital van Australië.

Pillar project 1Pillar project 2

Dit was genoeg kunst voor mij, tijd om de rivier te volgen. Daar kreeg ik een gratis Monster (drankje), en dat smaakte beter dan ik verwacht had.  Een beetje verder ontdenkte ik 'BRISBANE' letters. Daar moest ik een foto van hebben. Dus ik ging aan de slag met mijn tripod. Geduldig wachte ik af tot er geen mensen voor mijn camera liepen. "You will be here for ever" zei een man. Echter 10 minuten later was ik klaar. Gewoon eventjes wachten en mensen obervere. Later op de avind kreeg ik te horen dat het 's avond cooler is: met paarse verlichting. Die tijd heb ik niet. This will have to do.

Brisbane

Verderop ontdekte ik een strand: Street breach (Streets is onze Ola, dus ik denk dat het zwaar gesponsord is). Wat was het daar druk. Mijn Duitse kamergenoote had me hierover verteld. Door dat ik niet naar de locatie gevraagd had, was ik hier niet op voorbereid. Wat zonde, want ik had graag een duik genomen om de vochtige hitte even te ontsnappen.

Streets beach

Vervolgens ging ik door naar de botanische tuin. Daar chillde ik even. En leguaan kwam naar naar de rode pootjes van mijn tripod, denkende dat het een kever was, om het op te eten, weinig succes. Ondertussen gebeurden er  2 vogelaanvallen op de leguaan. En dat allemaal op 1 meter van mij.

Rond 18u keerde in terug richting de hostel: boodschappen, eten, douchen, inpakken, praatje met de roomates en op tijd in bed. Want mijn vlucht is om 9u45, en mijn wekker staat om 5u50.

Ondanks de hitte en de hoge vochtigheidsgraad, is Brisbane wel een chille stad. Ik zou hier wel kunnen leven. Wie weet kom ik hier nog wel eens terug om de regio buiten het stadscentrum te verkennen, maar misschien ook niet.

Lots of love

AB