Brisbane Dag 1

5u05 Check-out + wandelen naar Southern Cross Station
5u30 Skybus
6u00 Luchthaven
8u00 Vlucht

Gisteren, dinsdagavond, was het karaoké-avond. Met andere woorden: vroeg gaan slapen zat er niet in. Na de namiddag doorgebracht te hebben met vrienden (en geen foto's te nemen DEUH), gingen we falafel eten in een klein Istraëlisch restaurantje in Hardware Lane. Nadien pakte ik alles in en spraken we af in Joint Bar, waar karaoké zou starten om 22u30. Ik zou om 12u naar bed gaan maar bleef uiteindelijk tot 1u. Je kan je inbeelden dat opstaan na 3u slaap, niet al te aangenaam was.

Op de luchthaven printte ik zonder probleem mijn boardingpas en bagagetag af. Hoe kan mijn backpack opeens 19kg wegen (vertrokken met 12,3kg)?!

Ik nam de Airtrain van de Luchthaven naar Central Station. Op 300m van dit station ligt de hostal Nomads Brisbane. Natuurlijk slaagde ik erin om de verkeerde kant op te wandelen, om zo 15min later bezweet in de hostel aan te komen. Bedankt, meerdere levels, hoge temperatuur en luchtvochtigheid.

Ik was natuurtlijk te vroeg om in te checken, dus plaatste ik mijn backpack in bagageruimte en wandelde de stad in. Gebaseerd op mijn Lonly Planet ging in eerst naar de City Hall. Daar hadden ze wat leuke werken rond het thema "Dressed". De nadruk ligt op de kracht van uitstraling door middel van kleding (zelfvertouwen, expressie, maar ook het dubbele dat we de vacht van andere gebruiken voor ons eigen comfort). Daar bemachtigde ik ook een gratis ticket voor de toren van het stadhuis om 14u15 (elke 15min, max 7 pers).

Kerk tussen wolkenkrabbersDressed 3Dressed 1Dressed 2

Na het museum chekte ik in bij de hostel. Daar kreeg ik een gratis upgrade van een 12 persoonskamer naar een 6 persoonskamer. Deze kamer was zo groot en had airco! Zaaaaalig!

Brisbane dag 1

Vervolgens ging ik op weg naar de Roma Street Parklands. Een oase van rust in deze stad. Daar zette ik me neer naast de vijver om mijn creativiteit nog eens boven te halen. Wanneer mijn tekening klaar was,  was het tijd om terug te keren naar het stadshuis voor mijn rondleiding van de klokkentoren.

Op weg naar de klokkentoren dacht ik een bekend gezicht aan de overjant van de straat te zien. En jawel hoor. Het was de Franse Benjamin uit Flinders. Ik herkende hen aan zijn bordeaux pet die hij pas gekocht had (Instragram stalker?). Ik wist dat hij de hostel verlaten had om weer verder te reizen, maar had geen idee dat hij in Brisbane was/ zou zijn. Wat een kleine wereld!

Het was zo warm en vochtig dat ik nood had aan iets verfrissend. Wanneer ik 15min te vroeg was, stopte ik nog even bij de McDonalds voor een frozen sprite. Dat was een momentje om van te genieten.

De rondleiding op zich duurde maar 15 minuten. Wat ik ervan onthouden heb is vrij beperkt: In Australië is de enige klokkentoren met een liftsysteem dat je kan bezoeken. En de klokken bewegen niet, maar maken geluid doordat er een hamer op tikt (anders veroorzaken ze schaden aan het gebouw).

Na de rondleiding deed ik wat boodschappen en keerde in terug naar de Roma Street Parkland. Daar bracht ik de verdere namiddag door: tekenen en avondeten.

Nog eens tekenen

Tekenen in Roma Street Parkland

Op weg naar de hostel vielen een aantal vleermuizen me op. Ik bleef staan om er naar te kijken. Ze waren gigantische, zo groot als onze roofvogels. De takken bewogen terwijl ze door de boom klommen.  Ik heb het proberen te filmen, maar dit is niet goed vast te leggen. Terwijl ik daar stond, raakte ik aan de praat.

Een maal terug in de hostel maakte ik nog een praatje met mijn 3 kamer genoten (1 Duits meisje en 2 Mexicaanse jongens). Masker op, oordopjes in. Slaapwel!

Veel liefs Anne