Dag 6: El Questro Gorge

26 juli 2019 - El Questro Station, Australië

Andy had me toch wel wat schrik aangejaagd tijdens de briefing gisteren. Vandaag herhaalde hij het nogmaals tijdens het ontbijt: "De wandelkng naar El Questro Gorge is zwaar, sommige zullen deze niet kunnen doen:". Eenmaal op locatie benadrukte Andy het nog eens. De wandeling bestaat uit 2 delen.
Het eerste deel van start tot de Halfway Pool is vrij vlak met wat rotshoppen tussendoor. De halfway pool is de eerste plaats waar we door water moeten dat tot op borsthoogte komt. Daar moesten we ook een soort van droge waterval beklimmen. Hierbij mochten we elkaar niet helpen. Als je hier niet over kon, mocht je niet verder. Dit omdat deel 2, halfway pool tot El Questro Gorge, veel zwaarder is. Ook als je in deel 2 hulp nodig had moest je terugkeren. Andy liet ons niets meenemen. Geen rugzak, geen gsm of camera, geen drinkbus, enkel gopro's. We zouden al onze handen, voeten en knieën nodig hebben.

Voorzichtig startte ik de wandeling. Ik was onnodig bang. Net als Cradle Mountain had ik de tijd van mijn leven. Dit klimmen en klauteren veel makkelijker (en leuker!!) dan een vlak stijgend pad. Ik had nergens problemen mee.
Tijdens deze wandeling droeg mijn gekochte waterschoentjes. Makkelijk voor alle stukken in het water (voeten werden nat na minuut 1), maar de kleiner rotjes waren zo vervelend. De bodem was niet dik genoeg om de puntige stukken niet te voelen, ik was me dus zeer bewust waar in mijn voeten neerzette.
Eenmaal boven hadden we het waterhole helemaal voor ons alleen (7 deelnemers + gids). Dat was best cool.
Ik stel de andere gerust, want ik denk niets dat ze iets bijzonder gemist hebben. Deze wandeling was 10km, we deden er in totaal (met zwemmen) 2u10min over.

Na deze frisse duik reden we door naar de Zebedee springs. Dit zijn natuurlijke hot springs, de gemiddelde termeratuur varieert tussen 28 en 32°C doorheen het jaar. Wanneer ik mijn voet in het water zette overviel me een gevoel van verwonding "Wow, so beautiful!". En daar zaten we dan, een uur genieten op deze prachtig locatie: warm water, kleine watervalletjes, in de schaduw van de palmbomen die slechts kleine zonnestraaltjes doorlieten. Puur genieten.

Leuk weetje: deze hotsprings zijn open voor het publiek tot 12u 's middags. Tussen 12 en 14u is voor de dure en luxe tourgroepen (Outback spirit en ATP). Na 14u zijn de springs enkel toegankelijk voor de personen van Homestead, zij leven hier in luxe voor $3000/nacht.

Eenmaal terug op de kampplaats maakten we lunch. De namiddag was vrij om te doen wat je wil. Dus ik koos voor een rustige namiddag. Ik deed een dutje, probeerde mijn laptop aan de praat te krijgen (zonder succes) en oefende 'Colours of the wind' op mijn harmonica. Ik besloot niet te gaan paardrijden, dut koste $135 voor 2u, voor nieuwe ruiters

Dit avondmaal staat bekend als 'het avondmaal met zand'. Dit komt doordat de chefs van dienst de potten niet hadden uitgespoeld (door de hobbelige weg komt er zand in). De we aten aardappelpuree (met zand), erwtjes en mais (met zand), steak of veggie saussages.

Liefs,
Anne