Dag 2: Lake Argyle

21 juli 2019 - Lake Argyle, Australië

Vandaag was een lange dag in de bus. Volgens de planning was het ongeveer 7,5u rijden. Natuurlijk heb ik het meeste geslapen. Ik kan het niet tegenhouden, 5min in de bus en mijn ogen vallen dicht.

De enige (optipnele) activiteit van de dag was Lake Argyle. De kwamen aan op de kampplaats, zetten het kamp op en kozen onze bedpartners voor de nacht. Deze trip slapen we in swags, een (typische Australische) bedrol. Deze worden veel gebruikt door o.a. ringers. Zij zijn soms eenzaam tijdens hun nachten in de outback. Zo ontstond het fenomeen om hun swags namen te geven. 'Ik ga naar bed Emma Watson wacht op mij'. Ik ben de gelukkige die de nacht mocht doorbrengen met Tom Hardy.

Nadat het kamp was opgezet hadden we tijd om te gaan zwemmen. De kampplaats had namelijk een infinitypool met een prachtig uitzicht op het meer. Eerder die dag zei Cupcake : "Als je een instagramfoto wil waarbij je je haar uit het water zwaait... Dit is de perfecte plek". En zo gingen ik en de andere jonge meiden aan de slag. Eerst individueel, dan in groep. Bij de laatste (redelijke) poging, vertrok ik iets in mijn nek. De ironie. Natuurlijk lachte Andy me hiermee uit.

Cupcake pikte ons op aan het zwembad en bracht ons naar de bootramp van Lake Argyle. Deze cruise was $40 en niet de $100 dat de planning vermeldde. Cupcake raadde iedreen aan om te gaan. Mitch was onze gids. Hij toonde ons rockwalibi's, walaroo's, krokodillen. Sommige sprongen van Jump Rock. We zwommen in het water met een drankje in de hand. We gaven vissen eten met de hand. Archer vissen (boogschietvissen) kunnen eten tot 1m boven het water zien. Dan spugen/ schieten ze water naar hun 'prooi' (?). Super cool. Ook gooiden we een pistolet en een half brood in het water, deze werden in een mum van tijd door de katvissen verzwolgen. We kwamen te weten dat het eiland Curacao in minder dan een 3e van het meer past. We eindigden met de zonsondergang op het water, in het gezelschap van alcohol, muziek, chips en dips.

Op de kampplaats genoten we van onze laatste douche, want de volgende 2 nachten zijn er geen faciliteiten.

Slaapwellies

Anne