Dag 1: Katherine

20 juli 2019 - Katherine, Australië

Vandaag is de eerste dag van de trip. We moeten dichter bij de westkust raken. Dit maakt dat we de eerste 2 dagen een grote afstand moeten overbruggen. De eerste stop van de tour is dezelfde als de laatste van de vorige trip: Edith falls.
Waar we hij de top end tour hetzelfde pad naar boven en beneden namen, koos Andy (gids) voor een luswandeling. Deze was een pak zwaarder, maar dat vind ik niet erg. Ik houd wel van wat rotsklimmen. Dit zorgt er wel voor dat het water extra koud aanvoelt.

Na deze verfrissende duik kochten sommige van ons een ijsjes voor we op de bus stapten. Dan hadden we enkele uren te gaan tot Katherine. Dat is onze enige kans om alcohol te kopen voor de hele trip. Voor we de bus verlieten vertende Andy welke locatie we moesten zeggen, als een agent ons vroeg 'waar je dit gaat drinken'. Ik kocht twee 10-packs cider (appel en peer). Gelukkig had ik opgelet in de bus want toen de agent aan de ingang ons de vraag stelde, wist Noni niet wat te antwoorden. *schouderklopje*
Andy gaat ons nog uitleggen waarom het zo streng is in Katherine (vb. 2 agenten per bottle shop). Momenteel weet ik enkel van het enorme percentage alcoholverslaafen onder aboriginals. En dat Katherine een 'dry zone' is, wat wil zeggen dat je niet in het openbaar mag drinken. Al zie ik dat niet goed werken met alle pubs... meer volgt dus nog.

Eenmaal aangekomen op de kampplaats koos iedereen een hutje/tent uit, en dropte de bagage. De laatste dag van 'top end' sliepen we op dezelfde locatie, maar aan de andere kant van het terrein. Ik dacht dat al deze permanente tentenkampen bedden, nachtkastje en- lamp hadden.
Nope.
Deze hutjes een soort van stappelbed, bestaande uit zwevende planken. Op deze plak lag een matje, een slankere versie van de turnmatten op de lagere school. Jep, ze hadden zelfs dezelfe kleur groen. Ik legde twee matjes op elkaar en rolde mijn slaapzak uit.

We sprongen weer in de bus en gingen richting Katherine River/ Gorge. Daar deden we korte wandeling. Het begin was stijl, veel stijler dan de klim van Edith Falls. Wanneer we bovenop de bergketen stonden, hadden we een prachtig zicht op de gorge en de rivier. Foto's maken was moeilijk omdat de zon zo laag stond. Ik heb vooral genoten van het uitzicht. Ik herkende zelfs het stukje aan de overkant van de rivier. Tijdens de bootcruise was ik zo onder de indruk van deze rotsformatie, dat ik het filmde (en in de vlog belandde).

Ik had genoeg discipline om 15min harmonica in te passen voor ik naar bed ging.

Liefs
AB