Dag 2: naar Karijini

2 augustus 2019 - Karijini National Park, Australië

Ook dag 2 is een lange dag in de bus. We verlieten Pardoo Station om 7u15. Omdat we voorliepem op schema namen we een andere weg. Wittenoon is een ghost town Noord van Karijini National Park. Vroeger werd hier asbest gemijnt. We weten allemaal wat voor een vies goedje dit is! Gelukkig stopte we er niet en reden we er gewoon door. Ik wil er niets lee te maken hebben.
Nu blijkt dat Karajini vol zit met asbest, men kan het zelfs aanwijzen in de rotsen. Asbest is enkel gevaarlijk zodra het gemijnt en verwerkt wordt, in zijn vaste vorm zou het onschadelijk zijn. Ik hoop dat dit de waarheid is.

Na Wittenoon reden we door naar onze eerste gorge van deze trip: Hamersley Gorge. Een kleine wandeling met twee stijle metalen verder kwamen we aan de gorge. Deze was super koud, maar na zo lang rijden had ik nood aan wat verfrissing. Deze gorge bleek uit 2 delen te staan. Een eerste kleinere pool en dan een reeks rotsen waarachter het tweede deel begon. Dat tweede deel was zoveel kouder! Danielle (ENG) en besloten tot het einde van de gorge te zwemmen. Eenmaal terug was het duidelijk dat het voorste deel wel degelijk enkele graden warmer was. Wanneer Danielle en in terug waren, vertrokken we naar de spa pool.
De spa pool is voor het eerst sinds 4jaar weer open. Deze was gesloten doordat er veel ongelukken gebeurde. Er is namelijk een rotsgedeelte dat 45° schuin is, het is heel glad wat het moeilijk maakt om grip te hebben. Daarna is er een een metalen ladder. Sinds de plaatsing van deze ladder is de spapool weer open. Je moest door een kleine gorge zwemmen en dan een stukje klimmen. Dit water was enkele graden warmer dan de eerste. Het was een unieke plek: een uitgeholde rots met een kleine waterval.  Wanneer we koud kregen keerden we terug naar het begin. Het schuine gedeelte op de terug weg deed ik met behulp van wat poepschuiven.

Na Hamersly Gorge reden we door naar onze kampplaats waar we waar we de komende 3 dagen verblijven. De tenten staan in een U-vorm, met 1 tent verder weg (voor onze gids).

Tenten in Karajini NP

Slaapwellies