Dag 3: zwemmen in Karijini National Park

3 augustus 2019 - Karijini National Park, Australië

Van Jared mochten we uitslapen. Ze werden om 7u aan het ontbijt verwacht, maar enkele van ons (waaronder ikzelf) waren reeds wakker om 6u30. We hadden alles voor het ontbijt klaar gezet voor de anderen. Ik maakte een sprongetje van vreugde wanneer Jared eieren op tafel zette. Het was zo koud dat de gedachte aan spiegeleitjes op toast mijn lichaam verwarmde. Net als een flinke meid bakte ik er verschillende, zodat mijn groepsgenoten er ook wat konden eten. Om 8u20 vertrokken we richting de eerste gorge. Dit voelt aan als luxe tov de 5u30-6u van de Kimberly's.

De eerste stop van de dag was Knox Gorge. Op look out was het heel duidelijk dat deze gorge anders was dan alle andere. Knox Gorge bevind zich namelijk in een diep ravijn. Super cool. Vervolgens daalden we af. Het was prachtig! De rotsen waren het diepste rood dat ik tot nu toe gezien heb. Het gesteente lijkt wel vlokkerig. Ik ben niet bekend met de geologische benamingen, maar beschrijven kan ik wel. Er lopen horizontale lijnen doorheen het gesteente. Hier en daar breken stukken af, waardoor een soort legostructuur krijgt.
20190803_090922Stay hydrated

Tijdens de wandeling was er een stukje waar we een keuze moesten maken: langs de rotswand moesten klimmen of door het water. Hier was slechts een stukje waar het best moeilijk was je zwaarte punt te behouden. Daar moest je heel dicht tegen de muur gaan, wat best moeilijk was. Aan het einde van de gorge aanschauwde we de schoonheid en werden er enkele foto's gemaakt.
20190803_092229Knox Gorge

Hierna keerden we terug naar de plek van de afdaling, maar iets verderop was een waterhole. Dit hoefde voor mij niet, ik heb al zoveel mooie plekken gezien en dit water was vies groen en troebel. Ik koos er voor om op mijn gemakje naar boven te gaan, Alana en Isabelle volgden me.

Op weg naar de kampplaats voor lunch stopten we bij Geoffrey Gorge. Deze lag er droog bij en raakte me niet echt. We kregen hier de optie om een wandeling rond de gorge te maken en eventueel af te dalen in het ravijn of omde bus naar het kamp te nemen. Ik moest dringend plassen en koos voor de busrit. Terwijl de andere de wandeling maakte genoot ik even van de stilte terwijl ik Jared hielp let de lunchvoorbereidingen. Heerlijk, want amai vrouwen praten veel!

De namiddag planning werd gevuld met Hanckock Gorge. Hierbij maken we

Terwijl wij Kermit pool verkende kwam Suzanne net terug van haar canyoning. Terwijl ze voet op vaste grond zette, wachtten wij haar al juichend en klappend op. Ze zag er super stoer uit mer haar helm, wetsuit, zwemvest en alle nodige touwen en karabijnen.

Donuts door andere west coast groep. Sim, een van Suzannes begeleiders zocht ons gezelschap op