Dag 1: 80 miles beach en Pardoo station

1 augustus 2019 - Pardoo, Australië

Deze tour begon met wat luxe, we werden namelijk pas opgehaald om 8u30. Dat wil zeggen dat ik 3u langer kon slapen dan de gemiddelde 'opstaantijd' van de vorige tour. Jared (gids) pikte ons op voor de hostel. Dit zal een ladiestour worden. Elf vrouwen en één man. Arme Jared.

De eerste stop was een roadhouse. Daar kochten we onze alcohol voor de komende 4 dagen. Natuurlijk koos ik weer voor peerciders. Dit is samen met Jack Daniels mijn Ozzie-drank.
Daar gaf Jared ons uitleg over hoe we deze redelijke geprijsde trip, een pak duurder kunnen maken. Dit heeft te maken met Emouth en Coral Bay.
In Emouth kan bedienden ze een gemixte duik aan (whale sharks, humpback whales en mantarays), om dat ze de whaleshaks niet meer kunnen garanderen.
In Coral Bay zijn er twee opties. De eerste is snorkelen met mantarays (mantaroggen). De tweede is het zwemmen met of observeren van humpback whales (bultrugwalvissen).

Vandaag moet ik deze keuze maken. Origineel was ik gefocust op de wasvishaaien en mantaroggen, maar nu blijkt dat ik ook met de walvissen kan zwemmen. Aan deze dagativiteiten hangt een serieus prijskaartje. Aan de andere kant is de kans dat ik dit opnieuw ga doen zo klein. Dus moment denk ik aan de duik met whale sharks (ookwel gemixt) en de walvissen. Als ik de mantarays mis, maak ik er een punt van ze te zien in Indonesië. Dit is waarvoor mij mijn gopro gekocht heb. Je ziet, ik ben als het ware verplicht om alles te doen.

Na enkele uren rijden stopten we aan 80miles beach. Een prachtig witbstrand, zeer populair bij de grey nomads (te zien aan de lange rij caravans die wachtte om het terrein op te mogen). Het is zo zonde dat we er niet kunnen zwemmen.
Dit strand is een van de weinige paatsen waar ze de magische combinatie hebben van zoutwaterkrokodillen en haaien. Voeg daar de irukandji kwallen eraan toe en je wilt er niet eens gaan zwemmen. Verder zocht en vond ik zanddollars en tientallen hermietkreeftjes.

Rond 16u30 kwamen we aan op Pardoo Station. Hier zouden we overnachten in een prefapgebouw met kleine kamertjes met elk 2 bedden. Ik besloot sociaal te zijn en deelde een kamer met de Waalse Adelaide. We volgde een pad doorheen de paddocks en deden een kleine wandeling bij zonsondergang.

Ons avondmaal bestond uit een Indische curry met rijst en zelfgemaakt naanbrood. Jammie.

Veel liefs

Anne