Ballonnen op bed

30 oktober 2018 - St Kilda, Australië

Geordie Shore shore kent geen rustige nachten.

Maandag Boozy Bingo.
Dinsdag Trivianight met 50cent chicken wings & hot sauce wing challenge.

Dag 2: Leonie, Henrik (Zweden) en ik besloten om de trivia-avond een kans te geven. Zeker na de cultuurclash bij de bingo. Dit was zo saai dat we na het aanschouwen van de hot sauce wing challenge (waar 4 mensen voor moesten tekenen om deel te nemen), tussen ronde 3 en 4, besloten om naar de kamer te gaan.

We praten nog wat gezellig na met z'n vijven (Donald, Schotland en een Indiër). Om 23u45 besluiten we om te gaan slapen. Nog geen 3 minuten later gaat de kamerdeur open, het licht aan en wordt de vloer overspoeld met aangeschoten/ dronken Britten. Alsof er niemand aanwezig is in de kamer plaatsen de Geordies zich rond het bed van de Engelse Charlotte (19 jaar).

Zowel Leonie als Henrik kijken me aan met een blik van verbazing en frustratie. Aangezien niemand er iets van zei, nam ik deze taak op mij. Op de vraag "What is happening? We are trying to sleep.", kreeg ik een magere "Oh, this won't take long. We just cannot do this in the bar"  De vraag waarom het deze kamer moest zijn (want ze leven allemaal hier) werd genegeerd.

"I'M SO EXCITED!!!"
Kleine buisjes en ballonnen werden boven gehaald.

Het leek eeuwen te duren voor alle ballonnen opgeblazen waren. Dan kreeg iemand nog eens het geniale idee dat je ze ondersteboven moet inademen voor maximaal effect. Dus met 3 op bed en zeker 3 op de grond. Niemand had oog voor ons, en zag niet dat ik alles filmde. Bij vertrek excuseerde een jongen zich nog kort.... "Like we have a choice"  (valt mijn frustratie op?) - "Yeah, that's right hahaha".

Eenmaal vertrokken, bleef kamer 111 vol verbazing achter. Ik had er genoeg van. Hier bleef ik niet langer!  Zo ging ik waar de receptie om te zeggen dat ik van hostel wilde veranderen, en mijn opties te weten. Ik had al betaald bij aankomst, en kreeg te horen dat ze een strikte "no refund policy" hanteren. Wel konden ze me van kamer veranderen, maar er is geen garantie dat die rustiger is. Uiteindelijk ben ik hier niet op ingegaan. De kans is namelijk groter dat ik met meer Britten op de kamer kom te liggen, en ik vind mijn andere kamergenoten wel leuk.

Morgen boek ik een ander hostel (Flinder Backpackers)! Ik boek 3/4 nachten. Zo kan ik kijken of ik de locatie aangenaam vind. Nooit meer een party hostel. Na 7 jaar studeren, ben ik daar ben echt te oud voor!

Zucht.

AB