Australian Backpacker Job Board

18 januari 2019 - Melbourne, Australië

Gisteren kreeg ik slecht nieuws. Zij die mij kennen weten dat ik zeer pro-actief ben. Gisteren ben ik meteen op zoek gegaan naar een andere job. Ik mailde de paardenboerderij en ging aan de slag op het internet. Zo ontdekte ik een nieuwe website: https://www.backpackerjobboard.com.au/

Deze website is zo handing. Je maakt een profiel, uploadt je cv en schrijft een soort van standaard 'coverletter'. De jobs zijn verdeeld in verschillende categorieën: hostel & hospitality jobs, au pair & home help jobs, jobs near Brisbane/ Sidney/ Perth/...,  2nd year visa jobs. Dan heb je een lijst van jobadvertenties binnen de categorie. Als iets interessant is kan je leer info lezen. Onderaan de advertentie staat een klop met "apply now".  Je kan je cover letter nog wat persoonlijker maken en dan versturen. Daan ontvang je een mail dat ze je 'application' ontvangen hebben. Je ontvangt ook mails wanneer de eigenaars je profiel lezen of op een kortere lijst zetten.

Zo melde ik me aan voor enkele jobs met paarden. Er was ook een job waar je een au pair kon zijn en farmwork kon doen. Waarom niet, ik kan voor mijn second visum werken, als ik dan langer wil blijven heb ik nog steeds de optie.

Langzaam bij beetje overwoog ik om als au pair aan de slag te gaan. Zo melde ik me ook aan voor een job als au pair in de outback. Dit leek me ook wel eens leuk om te ervaren. Zoals de echte Australiërs, in de middle of nowhere.

Tot mijn verbazing kreeg ik deze avond al een mailtje van Vicki, de mama. Morgen hebben we een videogesprek om te kijken of het wat klikt. Dit lijkt snel te gaan, maar dat is goed.

Groetjes

Anne

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Rubén: