Bye Melbourne

21 januari 2019 - Melbourne, Australië

Na wat research en 2 videochats: 1 met Vicki en 1 met het hele gezin, heb ik besloten dat ik het ga doen. Ik vertrek naar Cloncurry, de middle of nowhere in Queensland. Ik wil dit graag ervaren en het gezin lijkt me leuk. Actieve en openminded personen (net terug van 6 maand reizen).

22 januari is mijn laatste nacht in Flinders Backpackers, Melbourne. 23 januari vertrek ik naar Brisbane. Daar heb ik 2 dagen om rond te lopen (dit heb ik gevraagd) en de 25ste is mijn vlucht naar Cloncurry. 26 januari is Australian Day, deze nationale feestdag geeft me de kans om  wat mensen in de gemeenschap te leren kennen.

Ik vind het wel wat eng. Melbourne werd eindelijk comfortable, en nu laat ik weer alles achter voor het onbekende. Wat als ik het daar niet fijn vind, me verveel,...?! Ik voel me wel weer backpacker. Eventjes vervelend, maar dit is ook waarvoor ik deze reis doe: mezelf pushen, grenzen verleggen en ontdekken.

Verder doe ik niet te veel research over het stadje, ik wil het daar eerste hand ervaren. Zonder een oordeel of kennis naar daar gaan.

Aangezien dit stadje ver weg ligt van andere steden en in het midden van de droge outback verwacht ik niet dat ik veel spectaculaire trips zal doen. Verwacht je eerder aan evolutie in mondharmonica spelen, klaagberichten over mijn werk... meer dagdagelijkse dingen.

Veel liefs

Anne