Waarom reis je alleen?

19 september 2018

Je kan er geld op inzetten dat zodra mijn reis ter sprake komt de vragen"Met wie ga je? " en "Waarom ga je alleen?" gesteld worden. Wel, hier zijn enkele reden waarom ik alleen reis.

1) Drome​n
Ik zat in het middelbaar toen ik besloot een lange reis te maken na mijn studies. Op de eerste plaats staat Zuid-Amerika, op de tweede Australië. Na 7 jaar hoger onderwijs gaat het dan eindelijk gebeuren. Vooral geen hoge verwachtingen....

2) Niemand gaat mee
Er zijn zoveel dingen die ik wil doen, maar daar zit meteen ook een probleem: er is niemand die deze ook wil doen. En waarom zou ik anderen mijn dromen laten tegenhouden (geen tijd, geen geld, andere prioriteiten)? Er zijn dingen die je moet doen wanneer je het kan. De tijd om te reizen is nu: pas afgestudeerd, jong, single en geen verdere verplichtingen.

3) Persoonlijke uitdagingen
Iedereen lijkt te vergeten dat ik zes maanden op Erasmus ben geweest. Hoewel dat voor school was, op een vaste locatie en min of meer georganiseerd, was het wel alleen. Tot op heden is de keuze om naar Zweden te gaan, de beste beslissing die ik ooit gemaakt heb!!! Het is een ervaring die ik iedereen aanraad. Erasmus is geen optie meer, maar een work-and-holiday-visum (WHV) des te meer. Ik kijk nu al uit naar het moment waarop ik terugkeer en niets is verandert behalve ikzelf.

Veel liefs

AB