Productieve voorbereidingen

7 september 2018

Wat een productieve dag vandaag! Mijn takenlijst werd weer een beetje korter. Happy kiddo! Laat me je verbazen met mijn efficiëntie na het werk ;)

1) Openen Australische bankrekening - Commonwealth
Via YouTube weet ik dat je bij Commonwealth een rekening kan openen, waarvoor je niet in Australië zelf moet zijn. Dit heb ik nodig omwille van zeer vanzelfsprekende redenen: vermijden van transactiekosten vanuit België en mijn loon. Dit was heel makkelijk om te maken: https://www.commbank.com.au/personal/can/moving-to-australia/setting-up-your-banking.html Je kiest voor "Everyday Account Smart Access", dat is geschikt voor mensen die willen wonen en werken in Australië. Daarna vul je verschillende gegevens in. Dit duurt ongeveer 5-10 minuutjes. Eenmaal daar moet ik met mijn welkomstbrief, paspoort en rijksregisternummer (Tax Residency Details) naar het gekozen kantoor. Meer is het niet. Mijn account is actief (ik kan geld storen), mijn bank- en debetkaart ontvang ik in het bankkantoor (aangezien ze mijn aankomstdag + kantoor weten).Enkel nog kijken welke website ik zal gebruiken voor een grote transactie, et voila.
Rekening geopend
 2) Afspraak huisarts - medicatie
Wie mij kent weet dat ik last heb van verschillende allergieën die op mijn longen en slijmvliezen slaan: dieren (vacht en veren), pollen/ stuifmeel en stof. Hiervoor neem ik medicatie. En die medicatie moet natuurlijk mee. Dus vandaag ben ik bij mijn huisarts een jaarvoorraad aan pillen en puffers gaan halen.

3) Afspraak tandarts
Wanneer het op tanden neerkomt, ben ik steeds bang dat er iets mis is. Daarom vind ik het belangrijk dat ik nog op check-up ga. Afspraak 13/9.

4) Gsm kopen
Inderdaad, na een zomer volhouden met een elke-5-minuten-blokerende gsm is het tijd voor iets nieuws. Ik vind het moeilijk om super veel geld te geven aan een gsm (vb iPhone), en na een zoektocht van enkele dagen ben ik gegaan voor de Samsung A6 (2018). Fun fact: door een speciale actie van Samsung, krijg ik er een JBL box (Flip 3) bij. Deze keer investeerde ik iets meer, en nam er hoesje en beschermglaasje bij. Dit heeft me een week vergoeding Crejaksie vzw gekost (overnachtingskamp, kampverantwoordelijke). Deze gsm voldoet aan mijn eerste en enige prioriteit: goed fototoestel (16MP op front- en rearcamera). Yes! Nu moet ik enkel  nog een nanosimkaart fixen. Oops. We zijn er bijna...

Een weer zijn we een beetje verder.
Tot snel!

AB

PS: Mijn lijstje ziet er momenteel als volgt uit:

1. Mastercard (her)activeren - CHECK
  9. Tandarts: check-up - CHECK
  10. Lenzen bestellen
  11. Gsm kopen - CHECK
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade