Succes!

14 december 2018 - Melbourne, Australië

Huplaaa!

Vandaag had ik mijn trial bij LANAI bar/restaurant. Om 10u45 stond ik paraat voor de deur, te wachten om om 10u55 naar binnen te gaan. Mijn trial zou om 11u beginnen. Spannend, want ik heb nog nooit in een restaurant gewerkt.

Ik begon aan het onthaal als hostess. Daar ontving in de mensen, en moest ik ervoor zorgen dat ze zelf de zaak niet inliepen om plaats te nemen aan de tafel. "Anne, jij heeft hen een tafel, ze kiezen zelf niet!". Dus ik moest na gaan of er een reservatie was of niet, eten of iets drinken, hen naar hun plaats wijzen. Ik had een lijst gekregen met de tafelnummers en het aantal plaatsen dat die tafel had. Bon, een verwarrende lijst want, ik heb tweemaal een groep aan een verkeerde tafels gezet. Door de tafelnummers aan te duiden met fluo, kon ik deze verwarring verhelpen.

Naar mate het rustiger werd, gaf Kierran mij de opdracht om mee tafels te ruimen. Ondertussen viel het me op dat de afwas zich maar bleef opstapelen, er was amper plaats voor de glazen. Zo sprong ik achter de bar, en nam de rol van "bussie" op mij. Dit terwijl ik regelmatig naar het onthaal omkeek, in afwachting van nieuwe gasten.

Om 16u was de shift gedaan. Ik mocht een gerecht kiezen van de munukaart en kreeg een drankje naar keuze. Dit was een leuke verrassing! Ik koos voor een alcoholische gingerbeer en de 'crispy skin salmon'. Wow, vee beter dan het eten dat ik hier klaar maak.

Voor vertrek sprak Kierran me nog even aan. Hij vond dat ik het goed had gedaan en dat hij me wel enkele shifts kon geven volgende werk. LANAI sluit 22dec-9jan. In januari zal het rustiger zijn, maar dan zou hij me ook wel wat shifts kunnen geven.

Met andere woorden: IK HEB MIJN TWEEDE JOB!

Enthousiaste groeten,

Anne