Road trip: GOR & Grampians - Dag 1

23 december 2018 - Apollo Bay, Australië

Om 6u15 ging de wekker. Overbodig, want ik werd deze nacht regelmatig wakker uit angst dat ik door het alarm zou slapen.  Ondanks de lange werkdagen die vooraf gingen, verliep het opstaan vlotter dan verwacht. Alles was al ingepakt. IK deed mijn kleren van Spice Market aan, stopte mijn pyjama weg en checkte uit. Het was een aangename verassing om te zien dat het gratis ontbijt al beschikbaar was (normaal pas vanaf 7u30). We ontbeten en vulde 2 extra bakjes met cornflakes. Om 7u stond de Uber voor de de hoste en vertrokken we naar Tullamarine, waar we onze camper zouden ophalen. Maarten en Lucas wilde graag rijden, dus zij werden de officiële bestuurders van de camper.

Onze Hippie Camper is zo cool, de geschilderde bloemen laten je gewoon lachten. De camper heeft een capaciteit voor 2 personen: bestuurder en bijzitter. Omdat Ivo enkele kilometers verderop was, legde ik me comfortabel neer op de bank achterin.

Met 3 in de camper

Eenmaal bij Ivo, stapte ik bij hem in de wagen en zo gingen we verder. De eerste stop was Lorne. We besloten eerst boodschappen te Bij Foodworks om dan te eten onder onze eerste bezienswaardigheid. We reden door naar Erskine Falls. Daar picknickten we onder de waterval, terwijl we de toeristen observeerden. Daarna nam Ivo een douche en namen Maarten en ik wat foto's.

Ivo's doucheErkinse Falls AnneErkinse Falls Maarten

Volgende stop was de Lower Kalimna Falls. Wat een avontuur om daar te raken. Al vrij snel gingen we van de geasfateerde wegen af, en gingen we off road. Het stopte daarbij niet. We negeerde het bord met "Only 4W from this point". Een paar keer ging het brij stijl omhoog of naar beneden, en elke keer vreesde ik dat de camper het misschien niet zou halen. De mannen waren een pak rustiger dan ik. Eenmaal geparkeerd,, moesten we nog 1,3km wandelen. Daar kwamen we aan, bij een prachtige plek. We hadden we waterval helemaal voor ons alleen. De waterval  kwam neer over een stuk overhangende rots. Er onder een uitholling die bijna een grot zou kunnen zijn. Door alle bomen, struiken en varens, werd de plek zowat afgesloten in de vorm van een cirkel. Een oase van rus! Ik had graag willen zwemmen, maar het water was echt te koud voor mij. Enkel caveman Ivo ging kopje onder. Vlak voor we vertrokken kwam er 3 vrouwen aan, met plezier draagde we deze plek aan hun over.

Lower Kalimna Falls groepsfoto

We besloten terug te keren naar de B100 (de Great Ocean Road). Na wat rijden stopten we bij Schipwreck Beach. Hier lagen nog enkele restanten van een gestrand schip: mast en anker. Meer dan dat weet ik niet te vertellen, want het interesseerde me niet zo. We liepen op bloten voeten over het strand en onderzochten de planten en dieren de rotsen en in de kleine 'vijvertjes'.

Shipwreck beach onderzoekenShipwreck beach onderzoeken 2Shipwreck beach groepsfoto

Ten slotte gingen we opzoek naar een kampeerplek. Hiervoor reden we landinwaards naar Apollo Bay. Zo waren we dichter bij de California Redwoods voor de volgende dag. Via Wikicamps vond Ivo een picknickplaats in het midden van de natuur (afgelegen plaats). Op die picknick plaats stond een bord met 'niet kamperen' en 'geen kampvuur'. Ook dit bord werd door de heren genegeerd. Mij hoorden ze niet klagen, want er waren echte wc's, en ze waren proper. We zette kamp op en bakte burgers. Wanneer de zon onder was, staken we het kampvuur aan. Zo vieren we onze eerste nacht onder een heldere hemel, omringen door enkel natuur geluiden. Alcohol consumptie: 0,5 fles vodka (gewonnen bij bingo), 1 fles witte wijn (kerstcadeu Lanai), 1 flesje Corona, 1 fles Red Label en 1 fles Cola, 1 fles.

Burgers bakkenApollo Bay sfeerbeeldKapvuur Apollo Bay

Veel liefs,