Bartender Anna

26 februari 2019 - Cloncurry, Australië

Een week na mijn aankomst in Cloncurry ging ik op zoek naar een baantje in de horeca. Geen succes. De een had pas 3 nieuwe mensen aangenomen, de andere is niet op zoek tot over 4-5 weken. Bij de Leichhardt (de uitgaanspub) kreeg ik een kaartje. Ik mocht hen mijn cv sturen, ondanks dat ze pas mensen hadden aangenomen.

Zo gezegd, zo gedaan, de volgende dag stuurde ik mijn cv naar de twee adressen op het kaartje. Ik kreeg al snel een mail terug waar in stond dat deze persoon niet langer bij de Leichhardt werkte. Lekker. Hopen op het tweede adres dan maar.

Na 3 weken niets te horen, was ik me mentaal aan het voorbereiden op een job als poetsvrouw (jawel...ik). Ik was net een post aan het schrijven op de lokale facebookpagina (voor poetswerk) wanneer ik mijn telefoon ging.

Het was Greg, de eigenaar van de Leichhardt, vragende of ik nog steeds op zoek was naar werk. Hij stelde voor dat ik vrijdag 22 feb om 18u zou langskomen, om dat te kijken hoe alles loopt. YES! Een jobje! SHIT! Wat als ze willen dat ik zaterdag werk (Belgium Gourmette Party)?

Dus ja, bellen met de vraag of men zaterdag op mij rekent, en of jet een probleem is dat ik wat later start. Greg stelde voor om het gewoon een weekend te verplaatsen, dus vr 1 en za 2 maart. Hieruit leid ik wel af dat ze niet zo flexibel zijn met uren (2u later starten).

Bon, ik zie het zitten. Een tweede jobje maakt mijn extreem lang weekend (van vrijdagmiddag 12u tot dinsdagochtend) interessanter, en het geeft me de mogelijkheid om wat te sparen. Hopelijk kan ik af en toe eens om dagje vrij vragen, zodat ook eens kan uitgaan. Want ja, dat doe ik hier meer dan in Melbourne. Wie had dat gedacht?!

Veel liefs

Anne