Aankoop bij het immokantoor

5 juni 2018

Ik heb mijn eerste huisje gevonden!

Ter verduidelijking: mijn huis = mijn backpack. Gedurende een halfjaar zal deze al mijn bezittingen huisvesten. Een belangrijke keuze dus.

Eerlijk is eerlijk: ik heb geen verstand van trekrugzakken of lange reizen. Wat doe je als je het niet weet? Advies zoeken. Die vond ik op verschillende YouTube-kanalen van reisbloggers en 'digital nomads'. Met die kennis plande mijn mama en ik een bezoekje aan de kantoren van AS Adventure en nadien de Decathlon.

100% van de bronnen waarschuwen voor "overpacking", te veel meenemen op een lange reis. Gewapend met dat idee zocht ik een rugzak van 40l, maximum 50l.

Bij een eerste bezoek aan de winkels kwam ik al snel weerstand tegen. Any guesses? Jawel hoor: mijn mama. Opmerkingen als "Dat is wel klein hoor.", "Je gaat te weinig plaats hebben." en "Ik denk echt dat je meer volume nodig hebt." brachten mijn idee aan het wankelen. En de man in de winkel leek iet echt aan mijn kant te staan.

Eenmaal thuis ging ik toch iets gerichter zoeken op het internet. Mijn huis moet slechts aan enkele eisen voldoen: een rits langs de voorkant (openen als een valies) en goede ventilatie. Dus ja, misschien moet ik dan toch een groter volume overwegen?

Dinsdag ging in terug langs bij AS Adeventrure. Het internet geeft geen duidelijk beeld,en het is toch beter om alles in persoon te kunnen bekijken. Nu de paarse (40l) rugzak was mijn favoriet bij het eerste bezoekje. Bij het tweede bezoek gaf ik de grijze een kans. Deze rugzak heeft een basisvolume van 55l, indien nodig kan je 10l toevoegen door banden uit te rekken en de top te verhogen. 65l in het totaal. En ja met die kleur valt niet te twisten.

40l - 55:65l

De makelaar vermelde dat dit huis beter bij mijn toekomstige noden aansluit dan de paarse. Tegelijkertijd besloot een andere huizenjaagster de paarse te nemen voor haar beklimming van de Mont Blanc. Met ander woorden: nog een bevestiging, want ik heb véél meer nodig dan wat klimmateriaal. Hoewel ik nog steeds van plan ben om 50l te vullen.... maar ja extra volume just in case?

Bij het derde bezoek nam ik hem mee: mijn Alpine Lowe - Kulu 55:65 (niet meer online te verkrijgen). Het was een superdeal! Met dank aan papa's lidmaatschap bij Natuurpunt en mijn ouders' herlaadbare gsmkaarten bij Proximus (puntjes sparen), moest ik €73 minder betalen.

Als een trotse eigenaar sluit ik af met "KIJK EENS HOE MOOI HIJ IS!"

Mijn huisje

Liefs,