Solo in Singapore?

28 oktober 2018 - Singapore, Singapore

Dat was het dan: mijn eerste "solo"trip.

"Solo" omdat deze eigenlijk zo solo was.

Natuurlijk ben ik solo aangekomen: luchthaven en shuttle. Nadat ik was ingecheckt had ik nood aan rust. Ik kleedde me om en nam even rust in de gemeenschappelijke ruimte. Daar raakte ik al snel aan de praat met 2 meisjes (Spaans en Brits). Ik werd uitgenodigd om mee de stad in te gaan, maar door  vermoeidheid wees ik dat beleefd af. Ik verkoos even te chillen en te sturen met mijn mama (ze moet toch weten hoe mijn reis was).

Niet veel later besloot ik een rondje te wandelen en te kijken waar ik iets kon eten. Om de hoek waren twee food courts (een plaats met allemaal zaakjes/ keukens en een gemeenschappelijk eetgedeelte + lokaal goedkoop eten). Het was iets te intimiderend dus ik keerde nog even terug naar de hostel. Daar raakte ik aan de praat met een Waalse Belg die net terug was van zijn jaar WHV en nu op doorreis was in Azië. Door de steeds meer opkomende vermoeidheid besloot ik dan toch maar iets te gaan eten.

Eenmaal aan tafel, kwam er een man bij me zitten waarmee ik aan de praat raakte. Zo gebeurde mijn eerste contact met de Aziatische tafelmanieren: praten met een (heel) volle mond waarbij stukjes eten en speeksel die over de tafel (en mijn kaart van Singapore) vlogen. Dat was even slikken. Verder had ik problemen om hem te verstaan (ja, hij voldeed aan alle clichés over Aziaten en Engels en meer). "In jouw land spreken ze vast niet veel Engels". Haha, hij moest eens weten. Ik durfde er niet op in te gaan.... :D

Dag 2 was D-day, dus ging ik er alleen op uit met het idee te beginnen bij Chinatown. Omdat ik me al snel verloren voelde in de drukte ging in naar een grote kaart van de lokale omgeving. There I spy with my litte eye.. een blanke jongedame (Sarah, Ierland) en even later een blanke jongeman (Severin, Lichtenstein)... samen gingen we op stap.
In de hostel kwam ik iemand nieuw tegen: Nathalie (Nederland). Ze wilde graag mee naar het museum. Severin stuurde dat hij toch wel mee wilde, na een eerder "I hate museums". En zo spendeerde ik ook mijn derde en laatste dag in Singapore niet alleen.