Update jobsituatie

23 november 2018 - Melbourne, Australië

Hallo daar!

Je vraagt je vast af hoe het met mijn huidige werksituatie is. Wel, er zit weinig vordering in.

Vorige week had ik 2 trials bij Spice Market (SM). De eerste dag hadden er vier anderen een trial. Ozge, mijn senior waitress, gaf me een uitgebreide training (systeem, glazen, dragen van flessen,... Ik volgde haar wat maar al snel deed ik mijn eigen ding.
Blijkbaar vonden ze me goed, want tijdens mijn tweede shift was ik verantwoordelijk voor mijn eigen lounges. Layla, mijn nieuwe senior waitress, vertelde dat ze gehoord had dat ik heel goed was. Het gebeurt zelden dat een nieuwe zo snel haar eigen lounges krijgt. Wanneer ik naar de andere 'nieuwe' keek, merkte ik dat ze inderdaad nog aan het schaduwen waren. Hier was ik best trots op. Layla meldde dat ze me niet zou helpen, tenzij dat ik er specifiek om vroeg. Die avond was ik verantwoordelijk voor mijn eigen lounges en de volledige zone achter de bar.

"You are one of the best new ones", "You are really good, they were right".

Deze week kreeg ik 3 shifts (alle dagen dat SM open is). Tijdens de stafmeeting van dinsdag kwam ik te weten dat vele nieuwere 1 of 2 shifts krijgen. Opnieuw dat goede gevoel. Ik heb er al zin in!!

Voor de rest gaat mijn jobhunt verder. Met het geld van SM kan ik mijn huur betalen, en een deel van mijn eten. In een ideale situatie wil ik 5a6 dagen werken, maximaal geld verdienen om do verder te reizen. Dus momenteel ben ik opzoek naar een job maandag tot woensdag (en eventueel een voormiddagshift op donderdag). Ondertussen heb ik het agentschap voor leraren en onderwijsassistenten nog eens gebeld. Dit ga ik volgende week nog eens doen. En voorlopig denk ik er aan om langs te gaan bij hotels. Zo krijg ik misschien een jobje vast als receptioniste, in de bar, of als postvrouw....

Vandaag kwam ik via Instagram te weten dat Daphne (een vorige kamergenote), de job heeft gekregen bij THATABOY, de wijnbar. Ik ben blij voor haar, maar ik baal enorm dat ik deze niet gekregen heb. Eerder deze week stuurde ik de manager nog een mailtje, maar hij heeft niet gereageerd.

Mijn zoektocht gaat verder...

Veel liefs,

Anne