Laatste dag au pair'en

9 mei 2019 - Cloncurry, Australië

Vicki was zeer enthousiast na het gesprek met Pamela. En de deal is zo goed als rond. Als Pamela vrijdag kan vliegen, kan ik vrijdag vertrekken. En zo het geschiedde: Pamela start morgen. Vandaag is dus mijn laatste dag als au pair.

Deze ervaring eindigd niet bepaald zoals ik verwacht had, noch hoe ik zou willen. Het is zeer spijtig dat ik alleen maar kan denken aan hoe snel ik hier weg kan zijn.

Ik deed mijn uren tot de middag. Ik pakte de laatste dingen in, maakte de kamer klaar voor Pamela en deed een laatste keer boodschappen voor Vicki (en dropte mijn spullen bij Isla op weg daarheen).

Omdat ik goed ben opgevoed wil ik alles netjes afsluiten. Voor de meisjes kocht ik de film Pocahontas en voor de ouders kocht ik een fles witte wijn (eerste fles had ik gebroken: rak te hard neergezet bij Isla). Ik keek de film met de meisjes en Vicki. Ik maakte mee avondeten. Wanneer de meisjes naar bed moesten nam ik afscheid van iedereen: Cam, Vicki, Poppy, Mathilda en Winnie.  Ik liet geen traan. Heel gek voor mij want ik normaal ben ik een ramp met afscheid nemen. Dit toont nog maar eens aan hoe slecht ik me daar voelde. De enige die ik een beetje zal missen is Winnie.
Vicki bedankte mij voor mijn positieve attidude van de laatste paar dagen (zie eerdere blog: uitspraken doen terwijl ze niet weet wat ik heb meegemaakt). En ik vertrok te voet naar Isla, zonder druk op mijn schouders en met een grote smile.

Isla woont op 8min wandelen van de McClymont familie. Daar opende we wat drank en klonken we op mijn herwonnen vrijheid.
Isla woont een nieuw huis, waar het meubilair nog moet aankomen. Isla en Jaqui slapen op luchtmatrassen en ik kreeg de extra slaapkamer. Daar sliep ik op de grond. Isla gaf me een extra slaapzak en een kussen. Ik maakte me het zo comfortabel mogelijk.

Overnachten bij Isla

Opnieuw een weergave van hoe graag ik daar weg wilde, want ik kon perfect nog een nacht in Perkins street 22 blijven.

Vannacht slaap ik Bij Ilsa en morgenmiddag verhuis ik naar Davinia. Party life? Yess please!

Cheers to freedom!

Anne