Dag 3: Kakadu - Katherine

12 juli 2019 - Katherine, Australië

Deze dag verliep niet zoals opde planning. De volgorde is anders. En we zijn niet aar de een bezoekerscentrum geweest en ook niet naar een centrum voor goudmijnen).Na het ontbijt moesten we ongeveer een uur rijden naar de locatie van de bekende infinity pool, Gunlom Falls, in Kakadu. We stopte aan de ingang van het park om een groepsfoto te maken.
Groepsfoto bij Kakadu

Gunlom Falls bestaat uit 2 lagen: een bottom en een top pool. 2 groepsleden bleven beneden, terwijl de rest van de groep de 20-minuut lange hike naar boven maakten. Tijdens deze klim riep ik verschillende keren "COOEEE", de outback call die ik in Cloncurry leerde. En moet je weten... ik kreeg zelfs antwoord terug. Ik kreeg een antwoord op mijn kreet van zowel onderaan als bovenop de berg.

Eenmaal boven waren er een 8-tal mensen reeds aanwezig, wij waren de eerste grote groep. En zonder enige bedoelingen schermde we de rand af, zodat onze groep ongestoord foto's kon maken.

Money shot

Na onze zalige plons in het water was het tijd om richting Katherine te gaan. We zette enkele (7) groepsleden af aan een Kakadu Air voor hun 'scenic flight'. De rest ging door om de lunch alvast voor te bereiden.  Daarna gingen we door naar Katherine (een lange lange rit).

Rond 16u kwamen we aan in het kleine stadje dat Katherine heette. We kregen een half uur de tijd om wat snacks te kopen en cash uit te halen voor de Katherine Gorge cruise.

Julie en ik hadden wat gesprekjes gehad en hadden het idee een hoed te kopen voor Jess en daar "I AM A TOUR GUIDE NOT A RANGER"  op te schrijven.... als een verwijzing naar Kakadu waar al die mensen zich bij onze groep aansloten. In Target vonden we een leuke floppy geweven hoed die hier perfect voor was.

Eenmaal aangekomen op de kamplocatie stond er een kampmanager op ons te wachten. Vandaag was luxe, we moesten zelf geen eten koken, dat werd voor ons gedaan. Tussen de aankomst en etenstijd schreef iedereen zijn naam aan de binnenkant van de hoed, en verzamelden we fooigeld. De maaltijd was schandalig lekker (honey soy chicken, potato bake, corn, salad). Na het eten gaven we Jess haar hoed.  Jess is een nieuwe gids, en ze doet dat super goed. Ze was dan ook heel erg verrast wanneer we haar een cadeautje gaven. Ze begreep meteen de referentie.

Weer op tijd in bed. Want we moeten de de cruise van 7u halen op de beroemde Katherine Gorge.

XOXOX
AB

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade