Bounce X

26 november 2018 - Glen Iris, Australië

Hallooooo! Seth en enkele vrienden gingen vorige week vrijdag naar Bounce. Dit is een grote hal met trampolines, springkussens, hindernissen etc. Omwille van werk kon ik niet met hen mee gaan. Ze hadden afgesproken om 10u, maar door het werk in Spice Market was ik niet in staat om op tijd op te staan. Gisteren vertelde Seth me dat hij opnieuw naar Bounce zou.... en deze keer kon ik mee. Er werd om 12u afgesproken in de gemeenschappelijke ruimte; Na een treinrit van 30 minuten arriveerde we op locatie (zie video's). Meer info vind je op: https://www.bounceinc.com.au/venue-glen-iris-vic/

Je betaalt $20,70 voor 2u. Je krijgt een bandje in een bepaalde kleur. Aan de hand van dit bandje kan men zien of je tijdslot voorbij is of niet. Bounce heeft verschillende zones, welke zone heeft zijn eigen regels. Zone 1: Free Jump Zone. Hier zijn enkele trampolines (schuin en plat), met enkele tafels en balken. Zone 2: Dodge Ball Zone. Ook dit terrein heeft platte en schuine trampolines (elk team: 2x 4 plat, 4 schuine). Enkele keren per uur worden er trefbal wedstrijd gespeel (16 spelers in totaal, 8 per team). Dit is zo moeilijk. Het is een hele uitdaging om de coördinatie van een balspel met het springen op een trampoline te combineren Binnen de eerste 30 seconde kreeg ik een bal tegen mij en was ik uit. Zone 3: Obstacle Zone. Hier is een parcours utgezet met verschillende hindernissen: een ijzeren baar om over te lopen, twee glazen muren (klemzetten om vooruit te komen), draaiende rollen, apenbrug, muurklimmen, dead ride.... Ondanks mijn liefde voor adventure activiteiten, viel het op wat een bangerik ik ben. Sommige hindernissen sloeg ik over omdat ik bang was om te vallen.. ik probeerde zelfs niet. En dan zie je de kinderen die daar rondlopen en alles doen zonder problemen: fear less! Zone 4 en 5: Jump Pillow Zone. Hier heb je trampolines een een groot luchtkussen. In deze zones worden nieuwe sprongen aangeleerd en geoefend. Ik wilde graag een salto leren, maar dat is er niet van gekomen. Deze keer bleef het wat op en neer springen en recht in de kussens landen. Kwestie van wat feeling te krijgen 😉 Zone 6: Dunking Zone. Twee basketringen met trampolines onder: een lage en een hoge ring. Dus als je wil dunken in stijl... dan moet je hier zijn! General space. Dit was een zone zonder echte regels. Er ligt een grote kussen gevuld met waater waarop je enkeme grondoefebingen/ sprongen kan oefenen, een slack line (evenwichtslint), en een muur waarlangs je kan bewegen door stokken of ringen te verplaatsen. Het was een leuke dag. Zeker voor herhaling vatbaar!!! Love, AB