5 miljoen armer

1 september 2019 - Kuta Lombok, Indonesië

In de late namiddag was het tijd om opnieuw cash af te halen. Mijn 2,5miljoen uit Padang Bai was bijna op. Na Lukae en Riley was het mijn beurt.

- 3.000.000 graag
* Saldo ontoereikend.
- Hmm... Ik dacht dat ik $634 had. 2.500.000 dan maar.
* Saldo ontoereikend
- Hmm. Dit is vreemd. Misschien heeft de automaat onvoldoende biljetten. Andere automaat dan maar. 2.500.000 graag.
* Saldo ontoereikend.

Dat vond ik maar vreemd. Ik was er zeler van dat ik nog $600 op mijn Australische rekening had staan. Met mijn laatste beetjes data opende ik de Commonwealth app.

$32.

"Huh. Hoe kan dat nu." Ik was er 100% zeker van dat ik slechts 2x geld heb afgehaald. 3 miljoen in Ubud en 2,5miljoen in Padang Bai. We besloten naar een klein barretje te gaan zodat ik dit kon uitzoeken. In de app zag ik dat er op 2 septeber 2x 2.500.000 was afgehaald.  We zochten het adres van de ATM op en kwamen uit in Denpasar.

Opeens was ik, zij die altijd alle automaten checkt en haar bankkaart amper gebruikt, één van de verhalen waarbij ze all het geld van de rekening haalden.

Momenteel kan ik er weinig aan doen. Ik moet mijn kaart moet blokkeren. Later ga ik contact proberen op te nemen met de bank zodat ze mijn geld kunnen terug storten.

Het is vooral vervelend omdat ik nu  geen zicht meer heb op mijn budget. Ik verliet Australië met $2000, voor de rest van mijn reis. Door enkele andere omstandigheden (zoals kapotte kaartlezer), kan ik niet zien hoeveel geld ik op mijn rekening heb staan. En ja, ik heb gepreobeerd om mijn dagelijkse uitgave neer te schrijven, door mijn vakantie modus ben ik niet zo efficiënt.

Achja, het komt wel goed. Laten we samen hopen dat ik geen problemen ervaar met mijn Belgische Masterkaart, want dan zit ik wel in de shit.

Groetjes uit Lombok.

AB